Zygmunt Krauze wrzucał do fortepianu kamienie, a publiczność rzucała numerkami z szatni. Historie, które wydarzyły się podczas Warszawskiej Jesieni, przypomina Galeria Kordegarda.

Jubileusz to zawsze dobra okazja do wspomnień, a twórcy i uczestnicy Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” mają do opowiedzenia wiele historii. Pretekstem do spotkań i rozmów jest wystawa „60 Warszawskich Jesieni”, która towarzyszy tegorocznej edycji festiwalu. W podróż do przeszłości zabiorą zwiedzających zdjęcia, na których wprawne oko odszuka wiele gwiazd światowej muzyki współczesnej. Ekspozycję uzupełnia prezentacja plakatów ze zbiorów Związku Kompozytorów Polskich. A te, podobnie jak repertuar imprezy, musiały być bardzo awangardowe, o czym przekonał się kiedyś Henryk Tomaszewski.

Wystawie towarzyszy interaktywna instalacja „@piacere” Adama Porębskiego i Dariusza Jackowskiego. To gra bazująca na idei formy otwartej i materiale dźwiękowym z utworu Kazimierza Serockiego „A piacere”, o której ostatecznym kształcie brzmieniowym decyduje zawsze wykonawca.

Galerię Kordegarda warto odwiedzać codziennie od 16 września. O godzinie 18:00 będą się tam odbywać spotkania z cyklu „Moja Warszawska Jesień”, których gośćmi będą: Jerzy Maksymiuk (16.09), Agata Zubel (17.09), Zygmunt Krauze (18.09), Jerzy Artysz (19.09), Jolanta Bilińska (20.09), Joanna Wnuk-Nazarowa (21.09), Stanisław Krupowicz (22.09) i Tadeusz Wielecki (23.09).

Warszawska Jesień to największy w Polsce festiwal o randze międzynarodowej, poświęcony muzyce nowej i najnowszej. Powstał z inicjatywy dwóch kompozytorów – Tadeusza Bairda i Kaziemirza Serockiego. Głównym jego celem jest prezentowanie nowej muzyki światowej i polskiej.
Więcej informacji na temat tegorocznej, jubileuszowej edycji festiwalu można znaleźć na stronie internetowej warszawska-jesien.art.pl
Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z kuratorami wystawy „60 Warszawskich Jesieni” w Galerii Kordegarda – Anną Rudek-Śmiechowską i Mieczysławem Kominkiem.
RSS