Do użytku zewnętrznego. Grafika w przemyśle farmaceutycznym 1960-1980

Na wystawie czasowej w warszawskim Muzeum Farmacji zobaczą Państwo ulotki oraz katalogi leków projektowane dla przemysłu farmaceutycznego. Mimo swojej użytkowej funkcji, prezentowały wysoki poziom artystyczny, a za ich projektami niejednokrotnie stali uznani artyści.

Gościem Audycji Kulturalnych jest Katarzyna Kucharska-Hornung, kuratorka ekspozycji. Jak tłumaczy w podcaście, po wojnie „pojawiła się potrzeba nowego języka komunikacji, by móc dystrybuować produkowane leki w większej skali”. Stąd rozwój plastyki reklamowej związanej z przemysłem farmaceutycznym.

Druki prezentowane na wystawie przywodzą na myśl skojarzenia z językiem polskiej szkoły plakatu. Charakteryzują się silnym operowaniem kolorem i metaforyczną rolą znaku graficznego (która w przypadku projektów tłumaczy działanie danego leku). Tylko nieliczni projektanci dbali jednak o umieszczenie ich nazwiska na okładkach ulotek. By dowiedzieć się, z czego mogło to wynikać, zapraszamy do wysłuchania rozmowy.

Wystawę można oglądać do 18 grudnia 2022 roku.

Zdjęcia: materiały prasowe Muzeum Farmacji.

Audycje Kulturalne są projektem realizowanym przez Narodowe Centrum Kultury.

Inne odcinki z tej kategorii

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Audycje Kulturalne

podcast Narodowego Centrum Kultury

Martyna Matwiejuk

sekretarz redakcji

Zapisz się do Newslettera