Tworzenie muzyki jest formą medytacji. Rozmowa z Baaschem

Najpierw była EP-ka „Simple Dark Romantic Songs”, potem muzyka do filmu „Płynące Wieżowce”, długogrający debiut „Corridors” i „Re_Corr”, czyli album z remiksami, na który swoje wersje utworów Baascha przygotowała czołówka polskich producentów. Jeśli zliczyć te wszystkie wydawnictwa, okaże się, że najnowsza płyta artysty ukazała się z numerem piątym. Ale jeśli weźmiemy pod uwagę tylko autorskie albumy studyjne, to „Grizzly Bear With A Million Eyes” jest tą znaczącą drugą płytą, wyczekiwaną w równym stopniu przez fanów, co przez mniej lub bardziej przychylnych recenzentów. Kiedy już wychodzi na światło dzienne, ze wszystkich schodzi powietrze i można o niej spokojnie porozmawiać.

Transkrypcja podcastu do pobrania pod tekstem poniżej.

„Grizzly” różni się od „Corridors” – co do tego nie ma wątpliwości. Inaczej też ten album powstawał. Tym razem nad artystą wisiał złowrogi deadline, co nie pozwalało mu na pisanie w zupełnie dowolnych momentach. Zmienił się też skład muzyczny projektu, który nie będzie już koncertował tylko w duecie. Z Bartkiem Schmidtem spotkaliśmy się pod koniec maja, żeby porozmawiać o stresie, perfekcjonizmie, nowych wyzwaniach i pulsujących w jego żyłach latach osiemdziesiątych.

Tworzenie muzyki jest formą medytacji. Rozmowa z Baaschem – transkrypcja podcastu

Audycje Kulturalne są projektem realizowanym przez Narodowe Centrum Kultury.

Inne odcinki z tej kategorii

Dołącz do rozmowy

1 komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zapisz się do Newslettera