„Wczesny Polski Pop” to drugi album Małej Orkiestry Dancingowej, kierowanej przez Noama Zylberberga. Znalazły się na nim utwory z lat 30. ubiegłego wieku w aranżacjach opracowanych na podstawie oryginalnych nagrań. O graniu przedwojennej muzyki rozmawiamy w kolejnym odcinku Kontroli Jakości.
Transkrypcja podcastu do pobrania pod tekstem poniżej.
W trzeciej dekadzie XX wieku muzyka nabiera nowego charakteru. „To czas, kiedy wszystko się zmienia. Oni szukają, oni jeszcze nie wiedzą do końca co to jest” – mówi w podcaście Noam Zylberberg. Jak tłumaczy, muzycy Małej Orkiestry Dancingowej nie wykonują tych utworów ze względu na poczucie nostalgii czy potrzebę przeniesienia się w czasie. To po prostu „świetnie skomponowana muzyka, którą warto grać”.
Materiał z płyty „Wczesny Polski Pop” został nagrany w składzie: Noam Zylberberg, Michał Górczyński, Michał Robak, Maurycy Idzikowski, Filip Mazur, Dagna Sadkowska, Zofia Endzelm, Olga Owczynnikow, Mikołaj Majkusiak, Andrzej Izdebski, Łukasz Owczynnikow, Krzysztof Szmańda.
W audycji wykorzystaliśmy fragmenty utworów „Przechodzisz i nie widzisz mnie” oraz „Przeznaczenie” z płyty Małej Orkiestry Dancingowej „Wczesny Polski Pop” (wyd. własne, 2021).
Kontrola Jakości – Mała Orkiestra Dancingowa – transkrypcja podcastu