Na wystawie czasowej w warszawskim Muzeum Farmacji zobaczą Państwo ulotki oraz katalogi leków projektowane dla przemysłu farmaceutycznego. Mimo swojej użytkowej funkcji, prezentowały wysoki poziom artystyczny, a za ich projektami niejednokrotnie stali uznani artyści.
Gościem Audycji Kulturalnych jest Katarzyna Kucharska-Hornung, kuratorka ekspozycji. Jak tłumaczy w podcaście, po wojnie „pojawiła się potrzeba nowego języka komunikacji, by móc dystrybuować produkowane leki w większej skali”. Stąd rozwój plastyki reklamowej związanej z przemysłem farmaceutycznym.
Druki prezentowane na wystawie przywodzą na myśl skojarzenia z językiem polskiej szkoły plakatu. Charakteryzują się silnym operowaniem kolorem i metaforyczną rolą znaku graficznego (która w przypadku projektów tłumaczy działanie danego leku). Tylko nieliczni projektanci dbali jednak o umieszczenie ich nazwiska na okładkach ulotek. By dowiedzieć się, z czego mogło to wynikać, zapraszamy do wysłuchania rozmowy.
Wystawę można oglądać do 18 grudnia 2022 roku.
Zdjęcia: materiały prasowe Muzeum Farmacji.