Techno, fuzja jazzu z rapem i post-klasyka. Gatunkowy wachlarz muzyki, o której rozmawiamy w czerwcowej odsłonie Kontroli Jakości, jest wyjątkowo szeroki.
Transkrypcja podcastu do pobrania pod tekstem poniżej.
Jurek Przeździecki, koncertujący na całym świecie, pod aliasem „Epi Centrum” wydał z końcem maja EP-kę zatytułowaną „Divine Intervension”. W subiektywnym przeglądzie płytowym Martyny Matwiejuk producent opowiada o tym, w jaki sposób na jego twórczość wpływa klasyczne wykształcenie i co jest dla niego istotą tworzenia.
Współpraca, która dla wielu mogła być niemałą niespodzianką, zaowocowała albumem, na którym świat jazzu łączy się z rapem. Kuba Więcek, kompozytor młodego pokolenia, zaprosił do współpracy rapera, o którym pisano jako o „głosie młodego pokolenia”. Koza (Kamil Białaszek), bo o nim mowa, wspomina w audycji, że nie miał wątpliwości, czy przyjąć tę propozycję. Jaki materiał przyniosło ich artystyczne spotkanie?
Na swojej najnowszej płycie Wojtek Grabek, multiinstrumentalista i kompozytor, zabiera słuchaczy do magicznego miejsca, które kreuje dźwiękowo. „Tiny Melodies” to zbiór dziesięciu kompozycji, które choć pierwotnie były pisane na solowe skrzypce, z czasem nabrały iście elektronicznego charakteru. O jakiej muzycznej przygodzie marzy muzyk? Zapraszamy do słuchania!
Na skróty do Państwa ulubionych artystów:
• Jurek Przeździecki – słuchaj od 0:16,
• Koza i Kuba Więcek – słuchaj od 18:09,
• GRABEK – słuchaj od 28:39.
Albumy prezentowane w odcinku:
• Epi Centrum „Divine Intervention” (Trapez),
• Koza i Kuba Więcek “Niebo nad Berlinem” (Warner Music Group),
• GRABEK „Tiny Melodies” ({int}erpret null).
W audycji wykorzystaliśmy fragmenty utworów “Divine Intervention” (Epi Centrum), “Six” (GRABEK) oraz „Serce” (Koza i Kuba Więcek) z koncertu w ramach cyklu Port Kultury.
Epi Centrum (Jurek Przeździecki), Koza i Kuba Więcek, GRABEK – transkrypcja podcastu