Na najnowszym albumie duetu Tomasza Koniecznego i Lecha Napierały znalazł się repertuar kompozytorów rosyjskich – Siergieja Rachmaninowa oraz Modesta Musorgskiego. Ze światowej sławy śpiewakiem operowym rozmawiamy o realizacji wydawnictwa w czasie pandemii i specyfice wykonywania liryki wokalnej.
Transkrypcja podcastu do pobrania pod tekstem poniżej.
Tomasz Konieczny zasłynął w świecie opery jako bas-baryton często występujący w inscenizacjach dzieł Wagnera. W duecie z pianistą Lechem Napierałą nagrywa płyty z recitalem pieśniarskim. „Between Death & Love” jest kolejną propozycją po Schubertowskiej „Podróży zimowej” z tekstami Stanisława Barańczaka i „Songs & Sonnets” Romualda Twardowskiego. Tym razem artyści sięgnęli po wybór romansów Siergieja Rachmaninowa oraz „Pieśni i tańce śmierci” Modesta Musorgskiego. Utwory tworzą spójną całość, w której miłość przenika się ze śmiercią – wątkami charakterystycznymi dla twórczości kompozytorów rosyjskich.
W podcaście Tomasz Konieczny mówi o niełatwej sytuacji artystów w dobie pandemii, która przyniosła również pozytywne odkrycia twórcze. Jak zdradza śpiewak, w przypadku wykonywania liryki wokalnej, ogromną rolę odegrało także jego wykształcenie i doświadczenie aktorskie, od którego rozpoczął swoją ścieżkę artystyczną.
Płyta „Between Death & Love” została wydana wspólnie przez Stowarzyszenie Dal Segno Institute oraz Narodowe Centrum Kultury. Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.
Album jest dostępny w dobrych sklepach muzycznych.
W audycji wykorzystaliśmy fragmenty utworów „Trepak” Modesta Musorgskiego oraz „Ja byl u niej” Siergieja Rachmaninowa w interpretacji Tomasza Koniecznego i Lecha Napierały.
Fot. Tomasz Konieczny podczas recitalu w Filharmonii Narodowej, dzięki uprzejmości artysty.
„Between Death & Love”. Nowa płyta Tomasza Koniecznego i Lecha Napierały – transkrypcja podcastu