Archi-przygody. O edukacji i architekturze jutra

Dziecko pokazuje swoje kolorowe rysunki budynków.

Budowanie wrażliwości na estetykę i funkcjonalność otoczenia oraz rozwój umiejętności manualnych to tylko niektóre z celów Archi-przygód, projektu Narodowego Centrum Kultury stworzonego z myślą o najmłodszych. W Audycjach Kulturalnych pytamy o znaczenie edukacji architektonicznej i rozwiązania, które kształtują architekturę przyszłości.

Już od kilku lat dzięki Archi-przygodom dzieci w wieku przedszkolnym oraz uczniowie klas podstawowych odkrywają zagadnienia związane z ich najbliższym otoczeniem. Opracowane scenariusze zajęć zawierają propozycje wielu aktywności ruchowo-manualnych, a także pomysły na dyskusje z najmłodszymi. Lekcje współprowadzone są przez nauczyciela i architekta. Szczegóły projektu zdradza jego koordynatorka i współtwórczyni – Paulina Niemczyk.

Do 7 lutego 2021 r. trwa nabór architektów do tegorocznej odsłony projektu.

Rozmawiamy też z młodymi architektami – Gabrielą Chechłacz oraz Mateuszem Potempskim, który dodatkowo jest współtwórcą programu. Pytamy ich dlaczego warto rozmawiać z dziećmi o architekturze i w jaki sposób użytkownicy przestrzeni mogą wpływać na jej kształt. Czemu w „erze antropocenu” liczy się każde rozwiązanie umożliwiające zrównoważony rozwój? Jak wygląda architektura jutra? Zapraszamy do wysłuchania podcastu!

O zajęciach programu Archi-przygody w jednym z warszawskich przedszkoli mogą Państwo posłuchać w podcaście „Archi-przygody w Narodowym Centrum Kultury”.

Fot. Piotr Litwic

Audycje Kulturalne są projektem realizowanym przez Narodowe Centrum Kultury.

Inne odcinki z tej kategorii

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Martyna Matwiejuk

dziennikarka

Zapisz się do Newslettera