„Płyta „8 Pieces in Different Tempos” powstała na marginesie tego, co robię, ale z drugiej strony okazało się, że sprawiło mi to niesamowitą radość” – mówi nasz gość. Z Miłoszem Pękalą rozmawiamy o powrotach do dzieciństwa, nakładaniu ograniczeń i komponowaniu przy użyciu starych narzędzi.
Punktem wyjścia najnowszej płyty artysty było 8-bitowe brzmienie ścieżek dźwiękowych do gier – estetyka królująca w jego dzieciństwie. „Po kilkudziesięciu latach zauważyłem, jak bliska jest mi ta muzyka” – przyznaje. Zaczęło się od gameboya przystosowanego do komponowania. Wśród utworów z płyty „8 Pieces in Different Tempos” znajdziemy zarówno te spokojne, oniryczne jak i wyraźnie zrytmizowane.
„Mając nieograniczone możliwości, albo nie potrafimy z nich skorzystać, albo nas to wszystko przytłacza” – usłyszą Państwo w podcaście.
W audycji wykorzystaliśmy utwory „International Karate” i „Game #1” z płyty „8 Pieces in Different Tempos” (Gusstaff Records, 2021).
Fot. Mateusz Żaboklicki.
Miłosz Pękala: „Muzyka powinna do czegoś nakłaniać” – transkrypcja podcastu