Media dwudziestolecia – o rozwoju fotografii, radia, prasy i filmu

„To był czas owocny, twórczy, ale politycznie bardzo niespokojny” – mówi prof. Małgorzata Bogunia-Borowska, współautorka książki „Media dwudziestolecia”. O publikacji wydanej przez Narodowe Centrum Kultury rozmawiamy również z ilustratorem serii – prof. Ryszardem Kajzerem.

Transkrypcja podcastu do pobrania pod tekstem poniżej.

Czy wiedzieli Państwo, że pierwszą wystawę dagerotypii w Polsce zorganizowała kobieta? W audycji przedstawiamy początki rodzimej fotografii i radia. Kto jako pierwszy robił najlepsze selfie? Z jakiego powodu spikerzy radiowi otrzymywali dodatek ubraniowy? Które współczesne czasopisma kobiece mogą poszczycić się bogatą historią? Zapraszamy do słuchania o czasie wielkiej kultury słowa i dynamicznego rozwoju mediów.

Książka „Media dwudziestolecia” ukazała się jako trzecia część serii „20 lat XX wieku”, wydawanej przez Narodowe Centrum Kultury. Publikacja jest dostępna w księgarni Wydawnictwa NCK. O poprzednich tomach usłyszą Państwo w naszych podcastach:

Sztuka dwudziestolecia. Formy i konteksty
Architektura dwudziestolecia – nowoczesność i funckjonalizm

Media dwudziestolecia – o rozwoju fotografii, radia, prasy i filmu – transkrypcja podcastu

Audycje Kulturalne są projektem realizowanym przez Narodowe Centrum Kultury.

Inne odcinki z tej kategorii

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Martyna Matwiejuk

sekretarz redakcji

Zapisz się do Newslettera