Czy orkiestra dęta ma coś wspólnego z muzyką techno? Jak to się dzieje, że uwielbiamy synth pop? Ile wolności zapewnia tworzenie muzyki służącej obrazowi? O tym rozmawiamy w dzisiejszym odcinku przeglądu polskich nowości płytowych.
Transkrypcja podcastu do pobrania poniżej.
„Love Express. The Disappearance of Walerian Borowczyk” to dokument o reżyserze, którego wielu zapamiętało niekoniecznie tak, jak życzyłby sobie tego twórca. Obraz w reżyserii Kuby Mikurdy dopełnia ścieżka dźwiękowa autorstwa Stefana Wesołowskiego, który opowiada w Audycjach Kulturalnych o dylematach związanych z tworzeniem muzyki filmowej. Martyna Matwiejuk rozmawia też z Michałem Fetlerem o mariażu elektroniki z muzyką tradycyjną. Na „Prawdziwie Polskim Techno” Fanfary Awantury dzieją się bowiem niestworzone historie! Za sprawą Sexy Suicide przenosimy się również do fantastycznej estetyki lat 80., o której niezwykłości przekonuje Bartłomiej „Poldek” Salamon. Zapraszamy do słuchania!
Na skróty do Państwa ulubionych artystów:
- Stefan Wesołowski – słuchaj od 0:40,
- Fanfara Awantura – słuchaj od 15:20,
- Sexy Suicide – słuchaj od 23:57.
Albumy prezentowane w tym odcinku:
- Stefan Wesołowski – The Disappearance of Walerian Borowczyk (Lakeshore Records),
- Fanfara Awantura – Prawdziwie Polskie Techno (Nopaper Records),
- Sexy Suicide – We will die as one (Requiem Records).
W audycji wykorzystaliśmy fragmenty utworów “Boro” (Stefan Wesołowski), “Polka Techno dziadek” (Fanfara Awantura) i „Techno scar” (Sexy Suicide).
Zapraszamy również do wysłuchania poprzednich odcinków Kontroli Jakości:
Kontrola Jakości: Stefan Wesołowski, Fanfara Awantura, Sexy Suicide – transkrypcja podcastu