Transkrypcja podcastu do pobrania pod tekstem poniżej.
Projekt Oskara Zięty, wykonany w technologii FiDU, z jednej strony prezentuje nowatorskie podejście do projektowania, z drugiej – wraca do pierwotnej, nieidealnej, ale również unikatowej formy lustra. Jak mówi dr Krystyna Łuczak-Surówka, jest „nie odwzorowaniem, a interpretacją rzeczywistości”. Uosabia to, czym dziś może być dizajn, w którym poszukujemy oryginalności. Projekty Zięty sprawiają wrażenie nadmuchanych niczym balon. Ich wyjątkowa technologia produkcji zamienia obiekty płaskie w trójwymiarowe, zapewniając wysoką wytrzymałość. Zapraszamy do wysłuchania jedenastego odcinka z cyklu o historii polskiego wzornictwa.
Poprzednie odcinki cyklu:
• Willa pod Jedlami
• Zamek Prezydenta RP w Wiśle
• Cukiernica „Kula”
• Figurka „Dziewczyna siedząca”
• Fotel „RM58”
• Samochód „Smyk”
• Meble kasetonowe Kowalskich
• Fotel „Tulipan”
• Szkła Zbigniewa Horbowego
• Odbiornik radiowy RADMOR 5100
Ilustracje do cyklu stworzył Adam Kosik.
O autorce:
Historyczka i krytyczka designu. Wykładowczyni warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Doktorka nauk humanistycznych. Designem nie leczy, a zaraża. Bada to, w co wierzy, czyli moce designu ukryte w wartościach i emocjach. Autorka wielu publikacji, jurorka w konkursach designu 3D, kuratorka wystaw. Niezależna konsultantka projektów wizerunkowych i wdrożeniowych oraz strategii dla firm i instytucji. Kolekcjonerka polskiego wzornictwa. Prywatnie miłośniczka okładów z żywych futer, samochodów i magii codzienności. Nieustannie powtarza, że najważniejsze to widzieć, a nie tylko patrzeć.
Dizajn w formie – lustro TAFLA – transkrypcja podcastu