Budowanie wrażliwości na estetykę i funkcjonalność otoczenia oraz rozwój umiejętności manualnych to tylko niektóre z celów Archi-przygód, projektu Narodowego Centrum Kultury stworzonego z myślą o najmłodszych. W Audycjach Kulturalnych pytamy o znaczenie edukacji architektonicznej i rozwiązania, które kształtują architekturę przyszłości.
Transkrypcja podcastu do pobrania pod tekstem poniżej.
Już od kilku lat dzięki Archi-przygodom dzieci w wieku przedszkolnym oraz uczniowie klas podstawowych odkrywają zagadnienia związane z ich najbliższym otoczeniem. Opracowane scenariusze zajęć zawierają propozycje wielu aktywności ruchowo-manualnych, a także pomysły na dyskusje z najmłodszymi. Lekcje współprowadzone są przez nauczyciela i architekta. Szczegóły projektu zdradza jego koordynatorka i współtwórczyni – Paulina Niemczyk.
Do 7 lutego 2021 r. trwa nabór architektów do tegorocznej odsłony projektu.
Rozmawiamy też z młodymi architektami – Gabrielą Chechłacz oraz Mateuszem Potempskim, który dodatkowo jest współtwórcą programu. Pytamy ich dlaczego warto rozmawiać z dziećmi o architekturze i w jaki sposób użytkownicy przestrzeni mogą wpływać na jej kształt. Czemu w „erze antropocenu” liczy się każde rozwiązanie umożliwiające zrównoważony rozwój? Jak wygląda architektura jutra? Zapraszamy do wysłuchania podcastu!
O zajęciach programu Archi-przygody w jednym z warszawskich przedszkoli mogą Państwo posłuchać w podcaście „Archi-przygody w Narodowym Centrum Kultury”.
Fot. Piotr Litwic
Archi-przygody. O edukacji i architekturze jutra – transkrypcja podcastu