Premiera „Miłości w czasach popkultury” była wielkim wydarzeniem w polskim show-biznesie. Nie tylko dlatego, że oto ukazywała się najważniejsza na naszym rynku płyta, nawiązująca do estetyki brit-popu, ale także dlatego, że była ona niezwykle oryginalną interpretacją tego szalenie modnego pod koniec XX wieku gatunku. Do tego, zdjęcie na okładkę przygotował sam Ryszard Horowitz – wielka postać światowej fotografii. Wszystkie te fakty wraz z dobrą promocją, przyczyniły się do sukcesu artystycznego i komercyjnego czwartej płyty studyjnej zespołu Artura Rojka. Najbardziej znanym utworem, który zresztą był pierwszym singlem z tego klasycznego już dziś albumu, jest „Długość dźwięku samotności”. Dlaczego jego tytuł brzmi tak dziwnie? Jaka jest historia nagrywania całego albumu? Posłuchajcie, jak opowiada o tym wszystkim Bartek Koziczyński.
Zapraszamy do słuchania.
Transkrypcja podcastu do pobrania pod tekstem poniżej.
—
Po dłuższym czasie Audycje Kulturalne wracają do omawiania historii polskiej piosenki. Tym razem najważniejsze utwory ostatnich 40 lat omówi związany z „Teraz Rockiem” i Polskim Radiem – Bartek Koziczyński. Przypomnijmy: w na przełomie 2017 i 2018 roku wyemitowaliśmy dziewięć odcinków cyklu „Piosenka prawdę ci powie„. Okoliczności powstania i wpływ na popkulturę kilku ważnych utworów (m.in. Aya RL, Kultu, Lecha Janerki czy Maanamu) przybliżył wtedy słuchaczom Grzegorz Brzozowicz. Możecie posłuchać ich klikając TUTAJ.
Piosenka prawdę ci powie II – Myslovitz „Długość dźwięku samotności” – transkrypcja podcastu