Kampania edukacyjna „Robak” to nie tylko internetowa platforma edukacyjna zawierająca informacje o „Panu Tadeuszu”, ale także… gra planszowa. Jej uczestnicy muszą współpracować, by pomóc księdzu Robakowi zrealizować sekretne plany: to pogodzenie zwaśnionych rodów, ale także misja wagi państwowej.
Transkrypcja podcastu do pobrania pod tekstem poniżej.
W tym roku przypada 190. rocznica wydania „Pana Tadeusza”. Premiera książki miała miejsce dokładnie 28 czerwca 1834 r. Z tej okazji wystartowała kampania edukacyjna „Robak”. Jednym z jej elementów jest kooperacyjna gra planszowa, stworzona na podstawie poematu. Pozwala ona we własny sposób poprowadzić tajną misję księdza Robaka. Grający konstruują subtelne intrygi, by doprowadzić do zgody między skłonnymi do sporów i kłótni mieszkańcami Soplicowa i w ten sposób urzeczywistnić trzy zamiary zakonnika: przygotowanie powstania na Litwie przed przybyciem wojsk Napoleona, pojednanie zwaśnionych rodzin Sopliców i Horeszków oraz zabezpieczenie przyszłości pana Tadeusza i doprowadzenie do jego ślubu z Zosią.
Gry w wersji fizycznej nie można kupić, jednak zainteresowani mogą zajrzeć na stronę internetową www.pantadeusz.promocjaksiazki.pl. To internetowa platforma wiedzy, na której znajdują się dostępne „za jednym kliknięciem” informacje na temat postaci występujących w utworze, wiadomości historycznoliterackie oraz materiały, które umożliwiają krytyczną analizę utworu. Nauczyciele mogą pobrać z platformy scenariusze interesujących lekcji.
Twórcy kampanii prowadzą szkolenia dla nauczycieli, pedagogów i bibliotekarzy. Z kolei uczniowie będą mogli spróbować swoich sił w turnieju gry „Robak” – wielki finał zostanie zorganizowany z Muzeum Pana Tadeusza we Wrocławiu (11.06.2024).
O grze oraz kampanii opowiedziała jej organizatorka, Iwona Haberny z Agencji Promocyjnej OKO.
Zdjęcia dzięki uprzejmości Agencji Promocyjnej OKO.
„Robak”, czyli tajna misja w Soplicowie – transkrypcja podcastu