Transkrypcja podcastu do pobrania pod tekstem poniżej.
Zaprojektowany w 1977 roku przez Grzegorza Strzelewicza RADMOR 5100 do dziś cieszy się popularnością. W dziesiątym odcinku cyklu „Dizajn w formie” dr Krystyna Łuczak-Surówka opowie Państwu o tym wyjątkowym projekcie. Produkowany w Gdyni radioodbiornik został zaprojektowany tak, by spełniał najwyższe standardy techniczne i wizualne, również takie, które zadowolą rynek zachodni. Zapraszamy do wysłuchania kolejnego podcastu o historii polskiego wzornictwa!
Poprzednie odcinki cyklu:
• Willa pod Jedlami
• Zamek Prezydenta RP w Wiśle
• Cukiernica „Kula”
• Figurka „Dziewczyna siedząca”
• Fotel „RM58”
• Samochód „Smyk”
• Meble kasetonowe Kowalskich
• Fotel „Tulipan”
• Szkła Zbigniewa Horbowego
Ilustracje do cyklu stworzył Adam Kosik.
O autorce:
Historyczka i krytyczka designu. Wykładowczyni warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Doktorka nauk humanistycznych. Designem nie leczy, a zaraża. Bada to, w co wierzy, czyli moce designu ukryte w wartościach i emocjach. Autorka wielu publikacji, jurorka w konkursach designu 3D, kuratorka wystaw. Niezależna konsultantka projektów wizerunkowych i wdrożeniowych oraz strategii dla firm i instytucji. Kolekcjonerka polskiego wzornictwa. Prywatnie miłośniczka okładów z żywych futer, samochodów i magii codzienności. Nieustannie powtarza, że najważniejsze to widzieć, a nie tylko patrzeć.
Dizajn w formie – odbiornik radiowy RADMOR 5100 – transkrypcja podcastu