„Plakat musi angażować odbiorcę”. Wystawa „Kobieta w plakacie” w Kielnarowej

W niewielkiej podkarpackiej wsi Kielnarowa, można oglądać niezwykłą wystawę. „Kobieta w plakacie” to prace prawie 100 artystów z 30 krajów: Chin, Ekwadoru, Azerbejdżanu czy Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

W Kielnarowej znajduje się Centrum Turystyki i Rekreacji Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. To właśnie na tej uczelni wykłada dr Patrycja Longawa, graficzka komputerowa i inicjatorka zorganizowania wystawy.

„Kobieta w plakacie” to kolekcja prac, przedstawiająca kobiety w różnych ujęciach. Widzimy je w roli matek, opiekunek, kochanek, ale twórcy przypominają także o problemach społecznych, m.in prawie kobiet do edukacji. Są wykonane różnymi technikami, a wśród wystawianych prac, obok plakatów uznanych artystów z Azji, można zobaczyć dwa plakaty przygotowane przez studentów dr Longawy.

Wystawa jest też okazją by zastanowić się, co wyróżnia plakat na tle innych sztuk plastycznych i co decyduje o tym, że zostaje zapamiętany. Na przestrzeni lat zmienił się status plakatu jako dzieła sztuki – z ulic przeniósł się do galerii a także… do Internetu.

O tym wszystkim mówi w Audycjach Kulturalnych dr Patrycja Longawa z WSIiZ.

Fot. Dawid Czyż/ Zdjęcia dzięki uprzejmości dr Patrycji Longawy.

 

Audycje Kulturalne są projektem realizowanym przez Narodowe Centrum Kultury.

Inne odcinki z tej kategorii

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Audycje Kulturalne

podcast Narodowego Centrum Kultury

Aleksandra Galant

dziennikarka

Zapisz się do Newslettera