Polifoniczne spektakle międzynarodowego zespołu Pieśń Kozła zyskały uznanie w całym teatralnym świecie, o czym świadczyć mogą nagrody, entuzjastyczne recenzje, owacje na stojąco oraz wzruszenie uczestników muzycznej i teatralnej przygody. Zdarzały się takie sezony, w których grupa występowała częściej zagranicą niż w Polsce. Kolejną, trzecią teatralną interpretację opowieści o księciu duńskim Pieśń Kozła zaprezentuje m.in. na 38 Warszawskich Spotkaniach Teatralnych. O Hamlecie, Szekspirze i polifoniczności w teatrze oraz we współczesnej kulturze opowiadają dramaturg Alicja Bral oraz Grzegorz Bral, reżyser i współtwórca Teatru Pieśń Kozła.
Transkrypcja podcastu do pobrania pod tekstem poniżej.
Akcja spektaklu „Hamlet – Komentarz” rozgrywa się na dwa miesiące przed śmiercią starego króla, który na scenie obecny jest przez cały czas. Twórcy, porównując spektakl do nocy Dziadów, zastanawiają się nad pytaniem „Czy nieobecność osoby w rodzinie czyni ją nieobecną?”. Teksty pieśni napisała Alicja Bral, muzykę – podobnie jak w Pieśniach Leara – skomponowali Jean Claude-Acquaviva i Maciej Rychły. Wykonawcami jest czternastu aktorów – śpiewaków z różnych krajów i kultur: Dimitris Varkas, Rafał Habel – Bloodgood, Julien Touati, Łukasz Wójcik, Volodymyr Andrushchak, Dominik Kujawa, Bogdan Koca, Julianna Habel – Bloodgood, Anu Almagro, Rhianna Compton, Olga Kunicka, Natalia Voskoboynikov, Magdalena Wojnarowska, Maciej Rychły.
W nagraniu wykorzystaliśmy fragmenty nagrań ze spektaklu „Hamlet – komentarz” Teatru Pieśń Kozła.\
„Hamlet – komentarz” Teatru Pieśń Kozła – transkrypcja podcastu
Zdjęcie z przedstawienia „Hamlet – komentarz”, fot. Mateusz Bral.
Świetne! Koniecznie obejrzyjcie Chopinowskie by Paziukówna! https://tiny.pl/wmsdn