Dizajn w formie – lustro TAFLA

Transkrypcja podcastu do pobrania pod tekstem poniżej.

Projekt Oskara Zięty, wykonany w technologii FiDU, z jednej strony prezentuje nowatorskie podejście do projektowania, z drugiej – wraca do pierwotnej, nieidealnej, ale również unikatowej formy lustra. Jak mówi dr Krystyna Łuczak-Surówka, jest „nie odwzorowaniem, a interpretacją rzeczywistości”. Uosabia to, czym dziś może być dizajn, w którym poszukujemy oryginalności. Projekty Zięty sprawiają wrażenie nadmuchanych niczym balon. Ich wyjątkowa technologia produkcji zamienia obiekty płaskie w trójwymiarowe, zapewniając wysoką wytrzymałość. Zapraszamy do wysłuchania jedenastego odcinka z cyklu o historii polskiego wzornictwa.

Poprzednie odcinki cyklu:
Willa pod Jedlami
Zamek Prezydenta RP w Wiśle
Cukiernica „Kula”
Figurka „Dziewczyna siedząca”
Fotel „RM58”
Samochód „Smyk”
Meble kasetonowe Kowalskich
Fotel „Tulipan”
Szkła Zbigniewa Horbowego
Odbiornik radiowy RADMOR 5100

Ilustracje do cyklu stworzył Adam Kosik.

O autorce:
Historyczka i krytyczka designu. Wykładowczyni warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Doktorka nauk humanistycznych. Designem nie leczy, a zaraża. Bada to, w co wierzy, czyli moce designu ukryte w wartościach i emocjach. Autorka wielu publikacji, jurorka w konkursach designu 3D, kuratorka wystaw. Niezależna konsultantka projektów wizerunkowych i wdrożeniowych oraz strategii dla firm i instytucji. Kolekcjonerka polskiego wzornictwa. Prywatnie miłośniczka okładów z żywych futer, samochodów i magii codzienności. Nieustannie powtarza, że najważniejsze to widzieć, a nie tylko patrzeć.

Dizajn w formie – lustro TAFLA – transkrypcja podcastu

Audycje Kulturalne są projektem realizowanym przez Narodowe Centrum Kultury.

Inne odcinki z tej kategorii

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Audycje Kulturalne

podcast Narodowego Centrum Kultury

Krystyna Łuczak-Surówka

historyczka i krytyczka designu

Zapisz się do Newslettera