Po wydaniu albumu „24 Preludes & Improvisations” w 2017 roku, Piotr Orzechowski poświęcił się muzycznym poszukiwaniom związanym z szeroko rozumianym swingiem. Kompozytor nie ograniczył się do traktowania go jako stylistyki, ale rozpatrywał swing jako zjawisko, proces zachodzący podczas grania. Efektem jego poszukiwań jest płyta, która ukazała się pod koniec kwietnia.
„Ta płyta była pomyślana jako coś większego, szerszego. Skończyło się na dwóch częściach. Koniec końców – nie wiem, na ile to jest siła autoperswazji – ale wydaje mi się, że dobrze się stało. Płyta jest bardziej skondensowana, opowiada o tym zjawisku (swingu – przypis red.) w sposób bardziej enigmatyczny, oniryczny” – mówi w podcaście Piotr Orzechowski.
Z pianistą rozmawiamy o roli ciszy, improwizacji i pracy nad albumem „Critique of Swing in Two Parts”. Płyta powstała w koprodukcji z Narodowym Centrum Kultury. W audycji wykorzystaliśmy fragmenty singli promujących wydawnictwo.
Fot. Filip Błażejowski