Czy można poznać miasto nie używając zmysłu wzroku? Płyta „Miastofonia” pomaga udzielić odpowiedzi na to pytanie. „Miastofonia” to projekt Michała Jeziorskiego, w którym prezentuje audio-sferę Gdyni. Artysta posłużył się głównie metodą field recordingu (nagrywanie odgłosów otaczającego nas świata, inaczej – nagrania terenowe), by na koniec dodać do nagranych dźwięków elementy tradycyjnej kompozycji. Całość kilka tygodni temu została wydana na płycie CD.
Transkrypcja podcastu do pobrania pod tekstem poniżej.
Jak czytamy w materiałach wydawcy (Muzeum Miasta Gdyni): „Dźwięki morza, śpiew ptaków, szum samochodów czy też melodie wygrywane przez portowe dźwigi dają pełen obraz tego, jak brzmi ‘miasto z morza i marzeń’”. Przez kilkadziesiąt minut słuchacz pokonuje muzyczną trasę wiodącą ze spokojnej nadmorskiej dzielnicy Orłowo aż po wysuniętą daleko na północ Osadę Rybacką, mijając po drodze tętniące życiem rejony Śródmieścia, Kamiennej Góry oraz tereny portowe. Odgłosy życia w mieście spaja dyskretna i wciągająca elektronika oraz zaskakujące rytmiczne podkłady. Miastofonia relaksuje, intryguje i…uzależnia.”
Zapraszamy do wysłuchania rozmowy na temat tego niezwykłego wydawnictwa, którą przeprowadziliśmy z Michałem Jeziorskim (znanym z takich muzycznych projektów jak Ptah, Karmacoma i Spika). Spotkanie miało miejsce podczas dziewiątej edycji Festiwalu Soundedit.
Usłyszeć miasto – rozmowa z Michałem Jeziorskim – transkrypcja podcastu